ČLÁNKY KONCERTY REBRÍČKY
PRIHLÁSIŤ


Bruce Dickinson investoval do vývoja lietadla

0 0


Frotman Iron Maiden Bruce Dickinson investoval 450 tisíc amerických dolárov do vývoja nového vzdušného plavidla. Má tak vzniknúť najdlhšie lietadlo na svete, ktorého vývoj bude stáť asi 100 miliónov dolárov. Informoval o tom program stanice BBC TopGear.
HAV Airlander od britskej spoločnosti Hybrid Air Vehicles je vzducholoď dlhá ako celé futbalové ihrisko, teda o približne 1800 metrov dlhšia než Boeing 747. Pôvodný koncept veľkej americkej vojenskej vzducholode LEMV sa prerodil do projektu série civilných britských vzducholodí Hybrid Air Vehicle/Airlander.
Dickinson, ktorý je zvyknutý pilotovať Boeing 757 pri preprave kapely Iron Mainden na koncerty po celom svete, ako investor dúfa, že tieto nové stroje bude predávať. „Prinesie to veľké zmeny v tom, aké stroje môžeme mať vo vzduchu a čo všetko môžeme urobiť,“ povedal Dickinson stanici BBC. „Vzducholode tu boli vždy, len čakali na technológie, vďaka ktorým by sme ich mohli lepšie využiť,“ dodal frotman Iron Maiden.
Bruce Dickinson tiež chce podporiť publicitu týchto vzducholodí tak, že so strojom nového typu uskutoční dve cesty okolo sveta, od pólu k pólu. „Poletíme nad Amazonským pralesom a niektorými najväčšími svetovými metropolami a celé to budeme streamovať na internete,“ sľubuje spevák a nadšený pilot.
Celý stroj môžu riadiť iba dva ľudia a je schopný prepraviť náklad o hmotnosti 50 ton. Všeobecne boli stroje HAV Airlander pôvodne navrhnuté hlavne ako lietajúce centrá pre vojenské pozorovanie, komunikáciu a elektronický prieskum. Ďalej mali plniť funkciu nákladných vzducholodí. Pentagon ale od projektu LEMV z finančných dôvodov odstúpil a tak druhá spomínaná funkcia vystúpila do popredia.
Vzducholoď poháňajú štyri dieselové motory, každý s výkonom 350 konských síl a môže sa pohybovať rýchlosťou až 160 kilometrov za hodinu. Prvé predvádzacie lety by sa mali uskutočniť na budúci rok.
Vytvoril: ADMIN
Zdieľaj
Pridaj info
Ak chceš zanechať komentár, musíš byť zaregistrovaný alebo prihlásený na čsrh.sk

Komentáre (0)

+Pridaj komentár


Zatial nikto nekomentoval. bud prvy...